سبد خرید 0

صفر تا صد کراتینه مو

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 28 شهریور 1401 در ساعت 29 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هر چیزی که باید در مورد کراتینه کردن مو بدانید!!!!!

صافی و درخشندگی مو یکی از مهم ترین المان های زیبایی در دنیای مدرن امروزی است. این موضوع به مهم‌ترین دغدغه فردی با موی فر و وز تبدیل شده است. در نتیجه این امر برای مراکز زیبایی و آرایشگاه ها فرصتی فراهم آورده است که با استفاده از روش های مختلف، تا حدودی موها را صاف و درخشان کنند.

کراتینه مو یکی از این روش هاست که در سال های اخیر به طرز چشم گیری مورد استقبال افراد قرار گرفته است. با وجود اینکه این فرایند با عنوان یک روش زیبایی ترمیمی شناخته شده اما باید توجه داشت که کراتینه مو هم مانند هر روش شیمیایی دیگری معایبی دارد.

کراتینه مو چیست؟

کراتین پروتئین سازنده‌ی مو، ناخن و پوست بدن انسان است. کراتین مو به معنی نرم کردن فولیکول‌های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است. کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را می‌بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می‌کنند. درحالیکه درمان کراتینه مو برای چند ماه تأثیر پایدار دارد، خالی از خطرات جدی برای سلامتی نیست.

کراتینه کردن مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده می‌شوند. انجام این روش معمولاً در آرایشگاه‌ها 90 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد و تأثیر آن تقریباً سه ماه باقی می‌ماند. افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند.

کراتیه کردن موی فر

آیا کراتینه کردن مو خطرناک است؟

محصولات کراتین مو حاوی مقدار زیادی فرمالدهید کراتین مو ممنوعیت ندارد اما هشدار های زیادی در زمینه‌ی استفاده از آن به مردم داده می‌شود. فرمالدهید موجود در محصولات کراتین مو نه تنها برای فرد استفاده کننده که برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه‌ها مضر است. از طرفی هزینه کراتین مو بالاست و البته راه‌های مناسب‌تر و کم خطرتر برای بهبود وضعیت ظاهری موها وجود دارند.

کراتینه مو درمان یا زیبایی؟

متأسفانه کراتینه مو با وجود هزینه های بالایی که پرداخت می­شود، ميزان دوام مو دائمی نبوده و پس از چند ماه مو به وضعیت نخست خود باز می گردد.

کی باید کراتینه کرد؟

با پیشرفت دنیای مد و فشن و به کار بردن رنگ موهای مختلف ، همچنین انواع مواد حالت دهنده موها و همینطور استفاده مداوم از اتوهای مو و سشوارها میزان آسیب رساندین به موها نیز به حداکثر رسیده است و طبیعتا در چنین شرایطی کراتین مو می تواند راه گشای مشکلات بوجود آمده در ساختار موها باشد.در واقع کراتین مو می تواند ساختار بهم ریخته، آسیب دیده و خشک شده مو را بهبود بخشد و همینطور میزان رطوبت موجود در موهای شما را بالا ببرد.

این روزها استفاده نکردن از رنگ موهای مختلف و همینطور اتوهای مو و بابلیس و سشوار اجتناب ناپذیر است پس باید هر از چند گاهی پس از استفاده مداوم از این محصولات مجددا حال موهای خود را به کمک کراتین مو خوب کنیم.

 کراتین مو ماده کراتین را به موهای شما تزریق می کند، در واقع کراتین ماده ای است که به طور طبیعی در موهای انسان ها و حیوانات نیز وجود دارد و هر چه میزان آن بیشتر باشد موها نرم تر و صاف تر و هر چه میزان آن کمتر باشد موها فر و مجعد می شوند. پس در نظر داشته باشید هر زمان که آسیب رسیده به موها به قدری شد که احساس کردید موها دیگر ساختار قبل را ندارد می توانید از روش درمانی کراتین مو استفاده نمایید.

مراحل کراتیه کردن مو

کراتینه کردن برای چه موهایی توصیه می شود؟

کراتینه برای افرادی توصیه می شود که موهایشان سالم است و تنها دچار خشکی شده است.این موها را حتی میتوان با استفاده از ماسک های آبرسان و ویتامیه های مغزی مو تاحدودی ترمیم کرد و زبری آن را رفع نمود ولی در موارد شدیدتر شما وقتی از ماسک و ویتامینه نتیجه نمی گیرید می توانید از روش کراتینه استفاده کنید تا دوباره بتوانید موهایی درخشان و لخت داشته باشید.

در یک حالت دیگر نیز کراتینه می تواند موثر باشد و آن برای موهایی است که به صورت طبیعی و مادرزاد خشک و وز هستند. موارد مراجعه کننده به کراتینه بیشتر این افراد می باشند زیرا معمولا به دنبال موهای صاف و نرم هستند و در اکثر موارد نتیجه خوبی می گیرند البته در صورتی که به یک متخصص خوب مراجعه کرده و از مواد کراتینه ای که آرایشگر به کار می برد اطمینان داشته باشید.

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

  • اول اينكه مراحل انجام كار را با حوصله و با دقت انجام دهيد تا نتيجه عالي بگيريد، انجام كراتين بين ٣ تا ٤ ساعت زمان مي برد، اتوكشي رو با حوصله انجام دهيد.
  • كراتين ٤ تا ٦ ماه روي موهاي شما دوام دارد و براي افزايش زمان ماندگاري نكات زير را رعايت كنيد:
  • شامپو و ماسك مخصوص كراتين رو استفاده كنيد يا شامپوهاي فري سولفات (بدون سولفات).
  • از دکلره کردن مو پرهیز کنید چرا که دکلره باعث از بین رفتن کراتین می شود
  • آب استخر به خاطر كلر موجود در آن اثر كراتين را از بين مي برد.اگر خواستيد به استخر برويد حتما يك لايه ضخيم روغن نارگيل يا زيتون روي موهايتان استفاده كنيد.
  • وقتي موهاي شما خيس است آنرا حالت ندهيد يا نبافيد يا با كش نبنديد كه آن حالت را مي گيرد، بايد موهاي شما كامل خشك شود بعد استايلدهيد يا ببافيد و ببنديد.

چند نوع کرایتن مو وجود دارد؟

کراتین مو دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • کراتین احیا

درصورتی که موهای شما به دلیل استفاده مداوم از مواد شیمیایی همانند رنگ و دکلره رطوبت خود را از دست داده باشد و دچار خشکی و شکنندگی شده باشد، با روش کراتین احیا می توانید موهای خود را ترمیم و بازسازی کنید. توجه داشته باشید که با کراتین احیا، موهای شما صاف می شود اما در این روش بازسازی موها اولویت دارد تا صافی آنها.

  • کراتین صافی

اگر موهایی مجعد و وز دارید و تمایل دارید که آن را صاف کنید، می توانید از روش کراتین صافی بهره بگیرید. در این مرحله ابتدا موهای شما احیا می شوند و در مرحله بعد با مواد شیمیایی صاف می شوند. در این روش صاف کردن موها اولویت دارد.

اکنون که با کراتین و روش کراتینه کردن مو آشنا شدید، قصد داریم که محصولاتی را به شما معرفی کنیم تا بعد از اتمام کار، بتوانید از آنها به عنوان مراقبت های بعد از کراتینه کردن استفاده کنید.

کراتین کردن مو

آشنایی با معایب کراتینه کردن مو

با یک جستجوی ساده درباره کراتینه مو در اینترنت، درمی یابیم که تبلیغات کراتینه مو، بیشتر از هر چیزی بر زیبایی مو تاکید دارد تا سلامت مو! در نهایت این تبلیغات طوری عنوان شده اند که به مخاطب این حس را القا کنند که کراتینه مو نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث حال خوب ناشی از زیبایی می شود. اما از سیاست “شنونده باید عاقل باشد” غافل نشوید چرا که این تنها پاسخی است که در مواجهه با معایب کراتینه مو، خواهید شنید. پس بیایید باهوش باشیم و نگاهی هم به معایب کراتینه مو داشته باشیم.

  • فرمالدهید، یار دیرین سرطان

فرمالدهید به انگلیسی:  Formaldehyde  موجود در محلول کراتینه، یکی از عوامل مهم تحریک‌ کننده سلول های سرطانی است و بیشتر در ماده های ضدعفونی کننده استفاده می شود. البته استفاده از این ماده به اندازه کم، آن چنان دردسر ساز نیست اما هر چقدر از این ماده در محلول کراتینه بیشتر استفاده شود، میزان ماندگاری موهای صاف و نرم هم بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که به هنگام استفاده از اتوی مو یا سشوار، حرارت آن ها باعث تولید شدن بخار فرمالدهید می شود که خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

  • کراتینه و انواع حساسیت

کراتینه هم مانند دیگر فرایندهای شیمیایی مو، ممکن است باعث بروز حساسیت‌ و عوارض جانبی در پوست و مو شود. این عارضه ها شامل قرمزی و تورم پوست سر، خارش و سوزش در ناحیه سر و حتی چشم ها شود. در بعضی موارد این عارضه ها تبدیل به آلرژی های طولانی مدت می شوند.

  • هزینه بالا و ماندگاری کم

کراتینه مو یکی از گران ترین خدمات آرایشی است و حتی میزان کوتاهی یا بلندی مو هم تفاوت قابل توجهی در هزینه بالای آن ایجاد نمی کند. از طرفی همانطور که گفته شد این فرایند ماندگاری کمی دارد و به فاصله ۲ تا ۳ ماه نیاز به ترمیم و پرداخت دوباره هزینه خواهد داشت.

مواد شیمیایی مورد نیاز برای کراتینه کردن مو چیست؟

ترکیبات کراتینه مو از نظر تکنیکی حاوی فرمالین نیستند زیرا یک گاز است. با این حال در ساختار آن موادی مانند فرمالین، متیلن گلیکول، متان دیول و متانول وجود دارند که در صورت حرارت دیدن و یا برخورد با آب گاز فرمالدهید ازاد می کنند. دو عمل حرارت دادن و برخورد با آب به وضوح در آرایشگاه ها و در حین کراتینه مو انجام می شود.

کراتینه مو رنگ شده

مزایای کراتینه کردن مو

  • مناسب برای انواع مو

کراتینه مو روشی است که برای انواع مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدودیت ندارد. فرقی نمی‌کند که موهای شما مجعد باشد یا فر، صاف باشد یا حالت‌دار و حتی رنگ شده باشد یا نه. در هر صورت می‌توانید کراتینه مو انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

  • بدون آسیب برای مو

برخلاف روش‌های سنتی صاف کردن مو، این روش هیچ آسیب دائمی به موها نمی‌زند. تقریبا بعد از دو تا سه ماه، موهای شما به حالت قبلی خود برمی‌گردد. این اتفاق ممکن است زودتر هم پیش بیاید به خصوص اگر مراقبت‌های بعد از کراتینه را انجام ندهید.

  • حالت‌دهی آسان

وقتی موهای خود را کراتینه می‌کنید، حالت دهی به آنها راحت تر می‌شود و موها به آسانی حالت می‌گیرند. برای اینکه به موهای خود حالت بدهید لازم نیست حرارت وسیله‌های مربوطه مثلا اتو مو را بیشتر کنید یا از محصولات مختلف استفاده کنید. در نتیجه، موهای شما در معرض آسیب کمتری در برابر مواد شیمیایی قرار می‌گیرد.

  • تاثیرگذاری فوق‌العاده

فرقی نمی‌کند موهای چقدر فر و وز باشد. با روش کراتینه، موهایی نرم و صاف و براق خواهید داشت و این روش، بسیار تاثیرگذار است. ظاهر جدیدتان تا سه ماه ماندگار است و بعد از این مدت، موهای شما به حالت اولیه برمی‌گردد.

  • مراقبت های کمتر

در این روش نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر، مراقبت‌های کمتری نیاز دارید. برای اینکه کراتینه موهای شما مدت بیشتری دوام بیاورد، لازم نیست که محصولات خاصی برای مراقبت از مو استفاده کنید.

  • بهبود کیفیت ساختار مو

این روش، باعث پر شدن حفره‌های ساقه مو با کراتین می‌شود. در نتیجه، موهای شما، ساختار و بافتی نرم‌تر و براق‌تر پیدا می‌کنند. در نتیجه، میزان وز شدن مو کاهش پیدا می‌کند.

  • بدون عوارض جانبی

این روش، روشی است که تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجه و اثبات‌شده‌ای برای آن گزارش نشده است.

  • شانه کردن راحت‌تر مو

بعد از کراتینه مو، موهایتان به راحتی شانه می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را حالت دهید. تا مدت‌ها نیازی به استفاده از محصولات نرم‌کننده ندارید.

  • مناسب برای زنان و مردان

هم زنان و هم مردان می‌توانند از مزایای کراتین درمانی بهره‌مند شوند و این روش، هیچ محدودیتی ندارد. اگر می‌خواهید موهای براق و صاف داشته باشید، فارغ از اینکه چه جنسیتی دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

  • تقویت موها

موادی که برای کراتینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز مو هستند. استفاده از این مواد نه تنها باعث از بیت رفتن وز مو می‌شود و موها را صاف و نرم می‌کند، بلکه ساقه مو را تقویت می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت، موهای شما ظاهری سالم‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.

معایب کراتینه کردن مو

  • مصنوعی بودن محصولات کراتینه

کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی است که در مو، دندان و ناخن وجود دارد. ولی کراتینی که برای استفاده در درمان مو رایج است، به صور مصنوعی ساخته می‌شود به همین دلیل ممکن است پوست و چشم‌های حساس را تحریک کند. با وجود این، تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجهی بعد از کراتینه گزارش نشده است.

  • قیمت بالا

کراتینه یک روش پرهزینه و نسبتا گران است. علاوه بر اینکه برای استفاده از این روش باید هزینه بالایی بپردازید، بعد از کراتینه نیز باید مراقب موهای خود باشید. در نتیجه باید شامپوهای خاص بدون سولفات استفاده کنید که این محصولات معمولا هزینه‌های بالاتری نسبت به محصولات عادی دارند.

  • ماندگاری کوتاه‌مدت

بعد از کراتینه کردن مو، موهای شما برای مدت دو تا سه ماه، براق و صاف و لخت باقی می‌مانند. بعد از این مدت، مو دوباره به شکل اولیه خود برمی‌گردد و دوباره وز یا مجعد می‌شود.

  • احتمال آسیب دیدگی مو

محصولات مرتبط با کراتینه در حالت کلی هیچ آسیبی به مو نمی‌زنند و بسیار تاثیرگذار هستند مگر آن دسته از محصولاتی که از برندهای نامعتبر و با قیمت‌های بسیار ارزانی ارائه می‌شوند. برای اینکه موهای شما در فرایند کراتینه مو کوچک‌ترین آسیبی نبیند، باید از یک آرایشگر متخصص کراتینه مو کمک بگیرید. اگر فردی که موهای شما را کراتینه می‌کند، به اندازه کافی مجرب نباشد، ممکن است موهایتان را در معرض حرارت بسیار بالا یا ترکیبات زیاد مواد شیمیایی قرار دهد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()