0
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 24 آذر 1402 در ساعت 53 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تفاوت دیسکلر و جوهر نمک (اسید کلریدریک)

یکی از سوالاتی که بسیاری از مشتریان از کارشناسان ما می پرسند تفاوت دیسکلر و جوهر نمک است؟؟؟ که آیا دیسکلر همان جوهر نمک است یا نه؟

بسیاری از سودجویان بازار مواد شیمیایی برای بازار گرمی و پایین آوردن قیمت اسید دیسکلر به مشتریان می گویند اسید دیسکلر همان جوهر نمک است!!!!! اما آیا واقعیت چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت را بشناسید.

تفاوت دیسکلر و جوهر نمک

چرا می گویند دیسکلر همان جوهر نمک است؟

جوهر نمک 33 درصد جرم گیر و رسوب زدای بسیار قوی می باشد و معمولا خانم های خانه دار از جوهر نمک با خلوص پایین یا همان مایع من معروف برای جرم زدایی و از بین بردن جرم های سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنند.

حال فرض را بر این بگذارید که مایع من دارای خلوص 5 درصد می باشد و جوهر نمک صنعتی دارای خلوص 33 درصد است یعنی چیزی بالغ بر 6 برابر غلیظ تر. بدین ترتیب می توانیم قدرت جوهر نمک را بشناسیم.

حالا سوال این است که چرا می گویند دیسکلر همان جوهر نمک است چون دیسکلر هم جرم گیر و رسوب بر بسیار قوی می باشد. به همین دلیل بسیاری از فروشندگان جوهر نمک را به جای دیسکلر دست مشتری می دهند.

ترکیبات اسید دیسکلر چیست؟

حال می خواهیم از دانستن ترکیبات دیسکلر به این سوال پاسخ دهیم.

اولا جوهر نمک تولید پتروشیمی می باشد و دیسکلر محصول ترکیبی است که توسط مهندسین شیمی در انواع مختلف تولید می گردد.

یکی از انواع دیسکلر به نام سوپر دیسکلر یا دیسکلر پکیج محصولی می باشد که یکی از مواد پایه آن جوهر نمک است و جوهر نمک با ترکیب مواد دیسکلر تبدیل به دیسکلر می شود و چون در این ترکیبات ماده ضد خوردگی که ماده گرونی می باشد وجود دارد بسیاری که فروشندگان به خاطر نزدن این ماده در دیسکلر قیمت آن را پایین می آورند و می گویند همان جوهر نمک است.

ولی به شما عزیزان پیشنهاد می کنم که به دلیل مضر بودن جوهر نمک برای دستگاه های شما حتما از ماده رسوب بر دیسکلر برای رسوب زدایی استفاده نمایید و لا غیر.

آیا جوهر نمک همان اسید کلریدریک است؟

بله در واقع جوهر نمک اسم تجاری اسید کلریدریک می باشد و در میان عوام به جوهر نمک معروف شده است.

دیسکلر استخر چه تفاوتی با دیسکلر پکیج دارد؟

دیسکلر پکیج و آبگرمکن چون اتصالات و لوله های مسی و فلزی دارند بسیار حساس می باشد و مقدار ماده ضد خوردگی که در آنها استفاده می گردد بیشتر است لذا کمی گران تر از دیسکلر استخر می باشد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()