سبد خرید 0

روغن گلیسیرین برای پوست

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 12 تير 1402 در ساعت 28 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

روغن گلیسیرین چیست؟

روغن گلیسیرین مایعی غلیظ و روغنی شکل که از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی بدست می آید. این مایع بی رنگ را با نام روغن گلیسرول نیز می شناسند. روغن گلیسیرین پرکاربردترین ماده در صنایع آرایشی-بهداشتی به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص روغن گلیسیرین برای پوست آشنا کنیم.

روغن گلیسیرین برای پوست

روغن گلیسیرین برای پوست و صورت

گلیسیرین میتواند به مرطوب کردن و محافظت از پوست کمک کند. البته باید به صورت رقیق شده استفاده گردد وگرنه ممکن است به پوست آسیب بزند. توصیه ما به شما استفاده از محصولاتی است که حاوی روغن گلیسیرین است مانند صابون گلیسیرین و لوسیون.

بعد از آب و الکل، گلیسیرین بیشترین استفاده را در محصولات آرایشی دارد. و یک عنصر اصلی در مرطوب کننده ها و لوسیون هاست.

فواید گلیسیرین برای پوست

  • آبرسانی به لایه بیرونی پوست
  • محافظت در برابر عوامل تحریک کننده پوست
  • تسریع فرایند بهبود زخم های پوستی
  • رفع خشکی پوست
  • درمان بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس

در ادامه به بررسی برخی از فواید روغن گلیسیرین می پردازیم :

برای استفاده از گلیسیرین در زمینه پوست و مو حتما خرید گلیسیرین خوراکی را انجام دهید.

ضد پیری و جوان کننده پوست

یکی از مهم ترین کاربردهای گلیسیرین برای پوست، رطوبت رسانی  به پوست می باشد. این ماده به خاطر حالت روغنی شکلی که دارد قدرت رطوبت رسانی بالایی برای پوست دارد. به همین دلیل یکی از فواید گلیسیرین برای پوست ضد پیری و جوان کننده پوست است.

یک سوالی که پیش میاید اینکه چگونه باعث جوانسازی می شود؟

زیرا گلیسیرین رطوبت را از لایه های زیری پوست جذب می کند و به لایه سطحی می آورد و این امر خطر ایجاد چین و چروک را کاهش داده و پوست کاملا نرم می شود.

از خواص دیگر گلیسیرین برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کمک رسانی به بلوغ سلول های پوستی
  • انتقال سلول های جوان پوست به سطح پوست.
  • خاصیت محافظت کنندگی پوست.
  • ماده ای مفید برای پاک سازی پوست.

فواید گلیسیرین برای پوست خاصیت ضد آکنه

همانطور که می دانید یکی از علل ایجاد آکنه روی پوست بسته شدن منافذ پوستی می باشد. بسیاری از پاک کننده ها و نرم کننده های موجود در بازار به خاطر ترکیباتی که دارند وضعیت آکنه را شدیدتر می کنند. ما به شما این توصیه را می کنیم که اگر آکنه دارید حتما از گلیسیرین استفاده نمایید.

روغن گلیسیرین ماده ای ایمن برای پوست

همانگونه که می دانید پوست یکی از حساس ترین اجزای بدن است که باید در خصوص استفاده از مواد موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی دقت لازم را به عمل آوریم. تا هیچ گونه حساسیت پوستی نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی نداشته باشیم.

بنابراین ما این اطمینان را به شما می دهیم که گلیسیرین یک ماده کاملا بی خطر است. زیرا از گلیسیرین در هزاران محصول بهداشتی مخصوص کودکان استفاده می گردد.

گلیسیرین لایه بردار مخصوص پوست های حساس و خشک

گلیسیرین لایه برداری ملایم است که باعث نرمی و لطافت پوست می شود. اگر می خواهید آلودگی و چربی پوست را تمیز کنید حتما از گلیسیرین استفاده نمایید. همچنین این ماده برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار ایده آل است زیرا باعث آب رسانی پوست خشک می شود و پوست را تقویت می کند و مانع از بروز بیماری هایی مانند اگزما می شود.

گلیسیرین لایه بردار بعد از حمام

توصیه ما به شما این است که حتما بعد از حمام نواحی بدن خود را مانند آرنج و زانو ها با گلیسیرین چرب کنید زیرا بسیار مطلوب و اثرگذار است. همچنین به جای استفاده از صابون معمولی، صابون گلیسیرین باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود.

آیا گلیسیرین میتواند پوست را تحریک کند ؟

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب کننده آب را از نزدیک ترین منبع جذب می کند. به خصوص در شرایط کم آبی پوست، نزدیک ترین منبع آب سطوح پایینی پوست است. این می تواند پوست را تا حد ایجاد تاول کم آب کند.

از آنجایی که تاول می تواند با گلیسیرین رقیق نشده رخ دهد بهتر است به جای استفاده از گلیسیرین خالص از محصولاتی که دارای گلیسیرین هست استفاده گردد.

محصولات حاوی گلیسیرین

نحوه استفاده از گلیسیرین برای صورت

  • ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید.
  • گلیسیرین را روی پد پنبه یا دستمال بریزید و به آرامی صورت خود را پاک کنید.
  • اجازه دهید چند دقیقه روی پوستتان بماند تا جذب شود.
  • گلیسیرین را به آرامی با آب بشویید.

روغن گلیسیرین برای ترک پا و دست

5 راه حل شگفت انگیز برای از بین بردن ترک و خشکی پا و دست

پاهای ترک خورده و زبر میتواند آزاردهنده باشد. نه تنها جذاب به نظر نمی رسد،  بلکه با پوشیدن کفش احساس وحشتناکی به آدم دست می دهد. در صورت عدم درمان، ترک پا ممکن است به بیماری های جدی تری تبدیل شود. در ادامه 5 درمان خانگی ترک پا را برای شما آورده ایم که در کمتر از یک هفته از شر ترک پایتان خلاص شوید.

ماسک گلیسیرین مخصوص ترک پا و دست

برای تهیه ماسک گلیسیرین باید از عناصر زیر استفاده نمایید:

  1. 1 قاشق غذاخوری نمک
  2. نصف فنجان آب لیمو
  3. 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  4. 2 قاشق چای خوری گلاب
  5. آب گرم
  6. سنگ پا

نحوه استفاده از ماسک جوش شیرین پا و دست

مواد ذکر شده در بالا را در ظرف آب گرم ریخته و پاهای خود را حدود 10 تا 20 دقیقه در لگن قرار دهید.

پاشنه ها و قوزک پا را با سنگ پا تمیز کنید. مقداری از مواد را روی ترک های پا بمالید. از آنجایی که این مخلوط چسبناک است می توانید پاهای خود را با یک جفت جوراب بپوشانید و یک شب بماند.

قابل ذکر است از این ماسک میتوانید برای دست هم استفاده نمایید. این محصول علاوه بر از بین بردن ترک ها و آسیب دیدگی ها باعث سفیدی پوست هم می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()