سبد خرید 0

نقش اسید نیتریک در بازیافت طلا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 بهمن 1402 در ساعت 30 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

خرید اسید نیتریک برای بازیافت و استخراج طلا

اسید نیتریک در بازیافت طلا یکی از مهم ترین اسیدهایی است که در استخراج طلا از قطعات الکترونیکی استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این اسید آشنا شوید.

استخراج طلا از فلزات

امروزه یکی از کارهای مدرنی که بسیاری از اشخاص علاقمند به کار بازیافت به آن رو آورده اند استخراج طلا از قطعات و بردهای الکترونیکی است.

اسید نیتریک در بازیافت طلا

استخراج طلا در تمام دوران ها مورد توجه بوده و مهم ترین دلیل ارزشمند بودن فلز طلا از دیرباز تا امروز می باشد. طلا یکی از زیباترین عناصر موجود در طبیعت است که این فلز را میتوان در میان سنگ ها، رگه ها و آبرفت ها به صورت خالص پیدا کرد.

با توجه به کمیاب بودن فلز طلا این فلز امروزه دارای ارزش بسیار بالایی است و امروزه استخراج این فلز رواج بسیاری پیدا کرده است.

انواع روش های استخراج طلا از فلزات

  1. سوزاندن بردهای الکتریکی
  2. استفاده از روش محلول سیانور
  3. روش اسیدکاری با اسید نیتریک، اسید کلریدریک و اسید سولفوریک
  4. روش استفاده از متا بی سولفیت سدیم
  5. روش غالکاری
  6. پودر کردن بردهای الکتریکی

استخراج طلا از قطعات فلزی با اسید نیتریک

استخراج طلا از فلزاتی مانند نیکل، مس، آهن امکان پذیر است و امروزه خیلی از افراد علاقمند به این حوزه به دنبال پیدا کردن آموزشی برای این کار هستند.

در بین روش های جداسازی طلا روش اسید نیتریک و اسید کلریدریک جز مناسب ترین روش برای استخراج هستند. حالا چرا این دو اسید مهم ترین ها هستند؟؟؟

چون طلا در این اسیدها حل نمی شود و ذرات طلا به صورت ورقه های نازک و پودر در اسید باقی می مانند.

اسید نیتریک یکی از اسیدهای مورد استفاده در استخراج طلا

اسید نیتریک در استخراج طلا برای حل و بازیابی طلا برای جداسازی آن از فلزات بسیار پرکاربرد است. غلظت و خلوص این اسید برای اینکه نقش خودر ا به درستی ایفا کند خیلی مهم است و باید از خلوص اسید نیتریک 64 درصد استفاده کنید.

استخراج طلا از قطعات کامپیوتری

امروزه قطعات کامپیوتری قدیمی مانند رم های سوخته، سی پی یوهای قدیمی، بردهای موبایل و کارت گرافیک های قدیمی و از کار افتاده بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

 زیرا مقدار طلای موجود در قطعات قدیمی بسیار بیشتر از امروز است اگر کسی بتواند این قطعات قدیمی را جمع آوری و خریداری نماید. البته این قضیه در صورتی امکان پذیر است که شخص مورد نظر مهارت کافی برای کار با اسید و علم استخراج را داشته باشد.

آموزش استخراج طلا توسط اسید نیتریک

در مرحله اول باید قطعات را جدا کرده و به صورت غوطه وری در اسید قرار می دهیم. باید همه قطعات را داخل اسید قرار دهیم و هیچ قسمتی را دور نریزیم.

بعد از قرار دادن در اسید نیتریک باید صبر کنیم تا رنگ محلول به سبز تیره در آید و تا جایی که امکان دارد طلا از فلزات دیگر جدا شود تا در فرآیند تیزاب کاری کار آسان تر شود.

خرید اسید نیتریک

بعد از حل شدن فلزات در اسید نیتریک مواد باقی مانده را با آب مقطر خوب شستشو می دهیم. مواد باقی مانده را در بشر می ریزیم و به آن اسید هیدروکلریک اضافه می کنیم و کم کم اسید نیتریک را به محلول اضافه می کنیم تا تیزاب تشکیل شود و فلزات باقی مانده جز طلا در تیزاب حل شوند.

پس از این که همه فلزات در تیزاب حل شد باید صبر کنیم تا محلول ته نشین شود سپس محلول را با کاغذ صافی صاف می کنیم و مواد باقی مانده را با آب می شوییم تا همه محلول کلرید طلا از مواد شسته شود.

استخراج طلا با حرارت بالا

در استخراج طلا از دمای 200 درجه سانتیگراد استفاده می شود. پس از جداسازی طلا برای از بین بردن مواد اضافی مقداری اسید سولفوریک اضافه می کنیم و می گذاریم تا ضایعات چند ساعت نیز در اسید سولفوریک بمانند و سپس به الباقی حرارت می دهیم.

در کل روش های استخراج طلا متفاوت هستند که روش اسید نیتریک از همه مطمئن تر است. ولی پیشنهاد ما به شما ابتدا آموزش اصولی و بعد استخراج طلا می باشد.

خرید اسید نیتریک برای بازیافت و استخراج طلا

پیشنهاد ما به شما عزیزان برای خرید اسید نیتریک حتما اسید نیتریک آزمایشگاهی و با خلوص 64 درصد است که می توانید آن را از آداک شیمی با قیمت مناسب تهیه نمایید.

ارسال نظر

جمشید خاوری :
0 0
سلام من مواد اولیه استخراج را می‌خواهم به اندازه ی نه خیلی زیاد نه خیلی کم چجوری سفارش بدم
مدیریت :
0 0
سلام لطفا جهت اطلاع از مقادیر مواد شیمیایی با کارشناسان ما در تماس باشید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()