0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 در ساعت 41 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تفاوت کلر و کات کبود چیست؟

نگه داری از استخر و استفاده از آن روش های خاصی دارد و در هر زمان باید آب استخر را ضدعفونی کنیم تا بتوانیم به راحتی از استخر استفاده کنیم.

تفاوت کلر و کات کبود

برای ضدعفونی کردن و جلوگیری از به وجود آمدن باکتری و جلبک میتوانیم از موادی مثل کلر مایع، قرص کلر، سولفات مس (کات کبود) و زاج استفاده نماییم. هر کدام از این مواد نقش مهمی در نگه داری کردن استخر دارد در ادامه ی این مقاله تفاوت های اصلی کات کبود و کلر مایع را بررسی میکنیم.

کاربرد کلر چیست و چه تفاوتی با کات کبود دارد؟

استفاده از کلر برای ضدعفونی کردن استخر یک روش نسبتا قدیمی است. برخی از افراد بر این باورند که اضافه کردن کلر به آب استخر باعث به وجود آمدن بوی بد می شود اما در واقع کلر به تنهایی بوی بدی ایجاد نمی کند اما ممکن است با مواد دیگر که ترکیب شود بوی بدی حاصل شود.

ممکن است که سوالی ذهن شما رو مشغول کند که آیا وجود کلر در آب برای بدن ما ضرری دارد یا خیر؟

اگر به اندازه از کلر استفاده شود ضرری برای پوست و چشم ما به وجود نمی آورد. اگر مدت زمان طولانی ای داخل آب بمانید ممکن است چشم هایتان قرمز شود و کمی سوزش حس کنید.

آداک شیمی عرضه کننده انواع  کلر

کلر در چند مدل مختلف در بازار عرضه میگردد. انواع کلر شامل موارد زیر می شود:

از کلر در استخر برای موارد و رفع مشکلات زیر استفاده می شود:

  • اضافه کردن کلر به آب استخر باعث می شود که باکتری های آب استخر را از بین ببرد.
  • وجود کلر در آب استخر باعث گند زدایی آب استخر می شود و میکروب های داخل آب را از بین میبرد.
  • کلر یک ضد اکسیداسیون عمل میکنه و به شفاف شدن آب استخر کمک میکنه.

کاربرد سولفات مس (کات کبود) چیست و چرا باید در استخر از آن استفاده کنیم ؟

کاربرد های کات کبود چیست؟

کات کبود یک ماده ی شیمیایی با فرمول  CuSO4 که در امور صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد. کات کبود ماده ای آبی رنگ است  و وجود آن در استخر از ایجاد جلبک جلوگیری می کند. این ماده به عنوان ضد جلبک و ضد انگل شناخته می شود.از کات کبود در استخرهای پرورش ماهی برای از بین بردن عفونت انگل ماهی ها  استفاده می شود. سولفات مس به راحتی در آب حل می شود و وارد محیط  زیست می شود.

نتیجه گیری

طبق نتایج بالا و کاربردهای این دو ماده میتوان نتیجه گرفت که از کلر برای  استخر برای  ضد عفونی کردن آب، ازبین بردن باکتری ها، گندزدایی کردن آب و گاها شوک دادن به آّب استخر می شود اما از کات کبود (سولفات مس) برای جلوگیری از ایجاد جلبک و خزه استفاده میشود و کاربرد دیگری به جز از بین بردن جلبک ها ندارد.

زمانی که میخواهید از کات کبود استفاده کنید حتما باید آب استخر تمیز باشد اما اگر آب استخر کثیف باشد از کلر استفاده کنید آب استخر را ضدعفونی می کند و رنگ آب را کمی شفاف می کند.

کلر در سه نوع کلر مایع، قرص کلر و کلر پودری در بازار عرضه می گردد اما کات کبود فقط یک نوع دارد که در بازار به فروش می رسد.

آداک شیمی عرضه کننده این محصولات با مرغوب ترین کیفیت می باشد. برای  دریافت مشاوره و راهنمایی میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()