سبد خرید 0

شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 23 بهمن 1402 در ساعت 49 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک چگونه است؟

رادیاتور ماشین که همان سیستم خنک کننده خودرو است یکی از بخش های سیستم کنترل دمای خودرو می باشد.

در سیستم هایی که از آب گرم استفاده می شود معمولا رسوب می گیرد و برای استفاده بهینه از سیستم باید رسوب زدایی شود. یکی از راه های آن شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک است. در ادامه به بررسی راهکار ها و چگونگی آن می پردازیم.

شستشوی رادیاتور خودرو

رادیاتور خودرو و وظیفه آن در سیستم خودرو

رادیاتور در واقع سیستم خنک کننده ماشین است و حرارت را از موتور خودرو می گیرد. معمولا اکثر ماشین ها از آب در این سیستم به عنوان کنترل کننده دما استفاده می کنند.

بدین صورت که آب درون موتور می چرخد و حرارت آن را جذب می کند. هنگامی که حرارت آب به محدوده مشخصی برسد ترموستات ماشین راه ورود و خروج آب را باز می کند تا مایع خنک کننده بین رادیاتور و موتور حرکت کند.

معمولا فرآیند جابجایی آب بین موتور و رادیاتور با استفاده از شلنگ های پلاستیکی انجام می شود.

نحوه شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک

رادیاتور یکی از مهم ترین بخش های سیستم خنک کننده ماشین است. معمولا به رانندگان و صاحبان ماشین توصیه می شود از ضد یخ و آب مقطر برای رادیاتور استفاده شود ولی اکثر رانندگان توجهثی به این مسئله نکرده و از آب معمولی استفاده می کنند.

شستشوی رادیاتور خودرو با جوهر نمک

به همین دلیل است که شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک راهی کارآمد برای افزایش طول عمر رادیاتور و رسوب زدایی داخلی سیستم خنک کننده است.

شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک چگونه است؟

ابتدا باید جوهر نمک را با آب رقیق کنید. چون جوهر نمک اسیدی قوی است استفاده خالص از آن ممکن است باعث خورندگی در سیستم شود و باید آن را به نسبت یک به سه با آب رقیق کنید یعنی یک واحد جوهر نمک و سه واحد آب.

حجم کافی از جوهر نمک رقیق شده را درون رادیاتور خودرو بریزید. پس از چرخش آن در سیستم آن را به صورت کامل خارج کده و شستشو دهید. معمولا عملیات را دو تا سه بار انجام دهید تا رسوب زدایی به صورت کامل انجام پذیرد.

معایب شستشوی رادیاتور خودرو با جوهر نمک

جوهر نمک اسیدی قوی و خورنده است. بنابراین حتما قبل از شستشوی رادیاتور بخاری خودرو حتما باید رقیق شود وگرنه به مور زمان باعث خوردگی و پوسیدگی می شود. برای همین ما رقیق سازی جوهرنمک به نسبت یک به سه را توصیه می کنیم.

بعد از آنکه رادیاتور خودرو را به محلول جوهر نمک شستشو دادید باید آن را چند بار با آب شستشو دهید. به این منظور لازم است تا در رادیاتور و پیچ هواگیری آن را باز کنید. موتور خودرو را روشن کنید تا پمپ آب نیز فعال باشد و آب درون خودرو چرخش کند. باید حتما با آب کافی شستشو داده شود تا تمامی جوهر نمک از رادیاتور خارج شود.

روش های دیگر برای شستشوی رادیاتور خودرو

علاوه بر جوهر نمک، جوش شیرین و نوشابه نیز برای شستشوی سیستم خنک کننده خودرو استفاده شود. جوهر نمک جز مواد اسیدی است که هر کس بدون اطلاعات فنی نباید از این ماده استفاده نماید و بهتر است از روش های دیگر استفاده گردد.

شستشوی رادیاتور ماشین با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد شیمیایی است که در هر منزلی معمولا پیدا می شود. این ماده یک ماده نظافتی در منزل است. جوش شیرین یکی از موادی است که می تواند در شستشوی رادیاتور ماشین جایگزین جوهر نمک شود. فقط حواستان باشد که از هر روشی استفاده کنید در نهایت باید شستشو را به صورت کامل انجام دهید.

بازه بهینه زمانی شستشوی رادیاتور

برای حفظ سلامت عملکرد رادیاتور خودرو توصیه می شود شستشو را در بازه های منظم 6 ماهه انجام دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()