0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 15 آذر 1402 در ساعت 15 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه استفاده از دیسکلر و آشنایی با آن

روش های استفاده از دیسکلر در صنایع برای رسوب زدایی فلزات بسیار متفاوت است. قبل از آشنایی با نحوه مصرف اسید دیسکلر بهتر از آن را بشناسید.

آشنایی با اسید دیسکلر

دیسکلر نوعی رسوب زداب فلزات است که با حداقل میزان آسیب فلز را رسوب زدایی می کند. در این مقاله ما می خواهیم نحوه استفاده درست از اسید دیسکلر را شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

چرا باید از دیسکلر استفاده کنیم؟؟؟

در صنایع معمولا از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و سیستم های آبی زیادی استفاده می شود. به دلیل استفاده از آب در این سیستم ها به مرور زمان دستگاه ها و تجهیزات رسوب می بندند و دچار مشکل می شوند.

بعد از اتمام کار رسوب زدایی با دیسکلر

در واقع این یک مشکل بزرگ در صنعت می باشد و باید رسوب زدایی اصولی و درست انجام شود. اگر از اسید کلریدریک برای رسوب زدایی استفاده شود این اسید تمام رسوبات را از بین می برد ولی به مرور زمان دستگاه را دچار خوردگی می کند.

 راه حل مشکل استفاده درست از اسید دیسکلر می باشد. در ادامه به نحوه استفاده درست می پردازیم.

آشنایی با نحوه استفاده از سوپر دیسکلر

بیشتر استفاده از دیسکلر برای رسوب زدایی به روش پمپاژ در سیستم انجام می شود. بدین صورت که اسید را وارد سیستم آب دستگاه کرده و با گردش در سیستم رسوبات را در خود حل کرده بعد از مدت 15 دقیقه سیستم را خالی می کنیم.

اگر رنگ اسید تغییر کند و کدر شود نشان دهنده کیفیت بالای دیسکلر می باشد و اگر هنوز شفاف باشد یعنی بی کیفیت بوده و رسوبات را در خود حل نکرده است.

این روش بیشتر برای رسوب زدایی سیستم های سرمایشی و گرمایشی، پکیج و آبگرمکن ها لستفاده می شود.

همچنین اگر رسوبات روی سطح باشند می توانید به روش پاششی نیز عمل کنید.

نحوه استفاده از دیسکلر بدون بو

دیسکلر بدون بو کلا از نظر متریال با دیسکلر های دیگر متفاوت است و برای رسوب زدایی استیل استفاده می شود. لذا با رسوب زدایی استیل تغییر رنگ نداده و سیاه نمی شود.

از این محصول برای رسوب زدایی دستگاه های اسپرسو، قهوه ساز، اتو و ... استفاده می شود.

بهتر است دیسکلر را از کجا بخریم ؟

امروزه مواد شیمیایی نا مرغوب در بازار بسیار زیاد شده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم این محصول را از شرکت های معتبر تهیه کنید.

آداک شیمی به عنوان تولید کننده اسید دیسکلر این محصول را در انواع دیسکلر پکیج، دیسکلر بی بو ، دیسکلر پودری توزیع می کند و این محصول را با کیفیت بالا و قیمت رقابتی به فروش می رساند.

ما باید از کدام دیسکلر استفاده کنیم ؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مشتریان از ما می پرسند این است که باید از کدام دیسکلر استفاده کنند؟

استفاده از دیسکلر دقیقا به جنس قطعه ای که می خواهد رسوب زدایی شود بستگی دارد.

اگر جنس قطعه آهن، چدن، مس و آلومینیوم باشد استفاده از دیسکلر مجاز است ولی اگر مس و آلومینیوم باشد باید دیسکلر رقیق سازی شود و به نسبت یک به یک با آب مخلوط شود.

اگر جنس قطعه استیل باشد باید از دیسکلر بدون بو برای رسوب زدایی استفاده نمایید. دیسکلر بدون بو ماده ای آماده است و نباید به هیچ وجه با آب ترکیب شود لذا خاصیت خود را از دست می دهد.

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()